T.C. Ticaret Bakanlığı Ticarette Teknik Engeller Bilgi Ve Bildirim Merkezi

Lübnan

Lübnan

İthalat işlemlerinde aşağıdaki belgeler aranmaktadır.

  • Tek İdari Belgeye (SAD) dayalı beyan formu
  • Konşimento
  • Paket listesi
  • Ticari fatura (aslı)
  • Menşe şahadetnamesi
  • Teslimat emri (malların sahipliğini kanıtlamak için)
  • İhracatın yapıldığı ülkede ithalatçı ile satıcı arasında yapılan satış sözleşmesi veya bankadan fatura bedelinin belirli bir süre içinde ödendiğini veya ödeneceğini gösteren akreditif (Fatura değerinden şüphe edilmesi halinde, değer tespiti için gümrük memurları tarafından istenebilir.)
  • Faturada eşyanın menşei belirtilmemişse veya ihracatçı ülkenin gümrük idaresince onaylanmıyorsa ithalatçının tercihli muameleden yararlanmak istemesi durumunda, ihracatçı ülkenin yetkili tarafı tarafından düzenlenen menşe şahadetnamesi.
  • İthal edilen malın türüne bağlı olarak, ithalat lisansları, zorunlu standartlara uygunluk sertifikaları veya bitki sağlığı sertifikaları gibi başka belgeler de istenebilir.

Türkiye'den Lübnan'a ihracat yapılması halinde ihracatçı ve ithalatçı firmalar tarafından temin edilmesi gereken belgeler vardır. Lübnan gümrük idaresi Lübnan'a yapılacak ihracat sırasında ihracatçıdan uluslararası belgeleri (konşimento, menşei şehadetnamesi, sağlık sertifikası, proforma fatura, fatura ve ürün listesi gibi) istemektedir. Bu belgeler kaynak ülkeden (Türkiye'den) temin edilmesi gereken belgelerdir.  Diğer taraftan, bazı tarım ürünleri, canlı hayvanlar, beyaz peynir, zeytinyağı ve bal gibi ürünler için istenen ithalat izinleri ise Lübnan'da yerleşik ithalatçı tarafından temin edilmesi gereken belgelerdir. Bu belgeler ile ilgili ihracatçı firmanın yapacağı bir işlem söz konusu değildir. Mal gümrüğe gelmeden önce ithalatçının bu belgeleri hazır etmesi gerekmektedir. Diğer taraftan, gıda ve gıda dışı ürünler için gereken testleri Lübnan devleti ürün gümrüğe geldiğinde kendi laboratuarlarında yapmaktadır. Açıklanan nedenlerle herhangi bir belge örneği iletilememektedir.